kto jeszcze chce przeczytać jak moja octavia pożera prąd ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mellow
    Classic
    • 2010
    • 19

    kto jeszcze chce przeczytać jak moja octavia pożera prąd ?

    Zamieszczone przez shado
    To czujniki parkowania z tyłu nie są w standardzie :?:
    W najtańszej wersji nie.
  • Pasterix
    Classic
    • 2008
    • 16

    #2
    kto jeszcze chce przeczytać jak moja octavia pożera prąd ?

    kto jeszcze chce przeczytać jak moja octavia pożera prąd ?


    W skrócie ładownie to 13,9 sprawdzone za pomocą miernika przy włączonym silniku

    po przeczytaniu niektórych postów postanowiłem sprawdzić co pożera mój prąd i jestem przerażony bo myślałem że to będzie tylko radio. Z bezpieczników poniżej wycieka prąd.

    bezp nr 14 oświetlenie wnętrza centralny zamek 10,7
    bezp nr 15 zestaw wskazników automatyczna skrzynka przekładniowa 11,9
    bezp nr 16 sprzęgło elektromagnetyczne sprężarka klimatyzacji 11,4
    bezp nr 30 okno dachowe 11,1
    bezp nr 38 oświetlenie bagażnika centralny zamek otwieranie wlewu 11,7
    bezp nr 42 radio 12,5


    suma pożeranego prądu to 69,3 to jakiś koszmar !! dlaczego to sprawdziłem ? bo mi padł akumulator centra futura 77 kupiona w zeszłym roku Moja laurinka tdi stała tylko 2 dni pod chmurką dziś już jej nie odpaliłem

    Czy ten pobór prądu podczas postoju jest normalny ? pytam bo czemu w zamkniętym aucie przy włączonym alarmie , okno dachowe również pobiera prąd ?
    Ze nie wspomnę że nie wiem ile pobiera prądu pobiera sam alarm !!!

    Proszę o pomoc i pozdrawiam
    Pasterix

    Komentarz

    • adamo64
      Ambiente
      S_OCP Member
      • 2008
      • 177

      #3
      Kolego Pasterix ,nie bardzo rozumiem o co chodzi z tymi odbiornikami?
      Te cyfry to prąd w mA czy coś innego :?:

      Komentarz

      • rober71
        Classic
        • 2009
        • 16

        #4
        ładowanie masz troszke małe powinno byc wgranicach 14,5 przez małe ładowanie zdechnie akumulator
        rober

        Komentarz

        • Pasterix
          Classic
          • 2008
          • 16

          #5
          Zamieszczone przez adamo64
          Kolego Pasterix ,nie bardzo rozumiem o co chodzi z tymi odbiornikami?
          Te cyfry to prąd w mA czy coś innego :?:
          Miernik pożyczył mi sąsiad i ustawił , podczas pomiarów był ustawiony w przedziale ... V... a dokładniej na ...200... z tego co napisałeś wnioskuje że powinno być ustawione na ...A...
          Pasterix

          Komentarz

          • adamo64
            Ambiente
            S_OCP Member
            • 2008
            • 177

            #6
            Jedz do dobrego elektryka a znajdzie twój problem ,bo te pomiary nic nie dają :wink:

            Komentarz

            • Pasterix
              Classic
              • 2008
              • 16

              #7
              Jutro zrobię pomiary w zakresie ...A... zobaczy czy cokolwiek się zmieni i przypomniałem sobie ze robiłem jeszcze pomiar na bezpiecznikach które są w skrzynce na akumulatorze
              i na lewym jest 10,3 na środkowym 0,0 i na prawym 10,7 czyli coś sobie tam z akumulatora płynie
              Pasterix

              Komentarz

              • Jarek_wawa
                Rider
                • 2009
                • 283

                #8
                Pasterix, spytaj sąsiada lepiej jak posługiwać się miernikiem bo szkód sobie narobisz.
                Pamiętaj że pomiar poboru prądu robisz:
                - przy wyłączonym silniku
                - wpinasz miernik szeregowo a nie równolegle jak przy pomiarze napięcia
                - obwód musi być obciążony lub zabezpieczony bo rezystancja miernika przy A= ok.0 ohm

                Powodzenia i oby dym nie poszedł.

                Komentarz

                • endryu
                  RS
                  • 2006
                  • 3773
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Jarek_wawa
                  obwód musi być obciążony lub zabezpieczony bo rezystancja miernika przy A= ok.0 ohm
                  i zakres pomiarowy 10 A (jak w wielu standardowych multimetrach) może być czasem za mały :!:
                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                  =================================================

                  Komentarz

                  • Jarek_wawa
                    Rider
                    • 2009
                    • 283

                    #10
                    Zamieszczone przez endryu
                    Zamieszczone przez Jarek_wawa
                    obwód musi być obciążony lub zabezpieczony bo rezystancja miernika przy A= ok.0 ohm
                    i zakres pomiarowy 10 A (jak w wielu standardowych multimetrach) może być czasem za mały :!:
                    Słusznie.
                    Dawno nie miałem miernika w rekach, ale jeśli tak jest to trzeba uważać.

                    Komentarz

                    • Jac_ek
                      RS
                      • 2009
                      • 1733

                      #11
                      Zamieszczone przez endryu
                      i zakres pomiarowy 10 A
                      dokładnie, nawet na pewno będzie za mały, większy zakres mają tylko droższe mierniki - może być problem z dobrą diagnozą, a miernik (bezpiecznik) można w ułamku chwili spalić ;-)
                      - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                      Komentarz

                      • Pasterix
                        Classic
                        • 2008
                        • 16

                        #12
                        Zrobiłem pomiar jak w opisie miernik przeżył połączyłem szeregowo czyli klema połączona z pierwszym przewodem miernika MIERNIK drugi przewód miernika połączony z masa akumulatora z ustawieniem na 10A .
                        zamknąłem auto z alarmem odłączając uprzednio czujnik od klapy i po odczekaniu 2 minut pomiar waha się miedzy 0,15 a 0,16 podkreślam że ustawienie było na 10A podczas zamykania podskoczyło mi do ponad 11,00 pytanie czy te 0,16 to jest dużo czy mało ?
                        Pasterix

                        Komentarz

                        • Jarek_wawa
                          Rider
                          • 2009
                          • 283

                          #13
                          Mało.
                          Dla akumulatora 55 Ah jest 366 godzin podtrzymania czyli 15 dni.

                          Komentarz

                          • Pasterix
                            Classic
                            • 2008
                            • 16

                            #14
                            czyli akumulator po jednym sezonie padł ? Wydawało mi się ze to był dobry zakup centrum futura 77 Ah dobrze że ma 3 lata gwarancji czas na reklamację !!
                            Pasterix

                            Komentarz

                            • jakobos
                              Classic
                              • 2010
                              • 34

                              #15
                              nie chcę Cie martwić, ale w mojej karcie gwarancyjnej do aku, jest punkt, że gwarancja nie obejmuje zniszczenia wynikającego ze złego użytkowania, w tym m.in. złego stanu podzespołów el. (altern. itp). rober71 ma rację: masz za niskie ładowanie, mogą się doczepić, że była to przyczyna padaki z aku, ale może nie będą tak skrupulatni. Powodzenia
                              Jeśli kobieta myśli, że trafi do serca mężczyzny przez żołądek, to mierzy ciutkę za wysoko...

                              Mój Oktavian: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=555087#555087

                              Komentarz

                              • krzynol
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 10952
                                • Superb II combi (3T5)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                #16
                                czekaj czekaj
                                a popatrz na miernik za np. 15 minut
                                jaki prąd będzie wtedy płynął ?
                                miałem tak u jednego klienta, że po paru minutach nagle zaczął płynąć prąd rzędu 2A.
                                sterownik drzwi się zesrał i ni z tego ni z owego zżerał prąd

                                zresztą 150-160 mA to też nie jest mało :?
                                powinno żreć prądu na zamkniętym aucie rzędu kilkunastu mA
                                no ale to nie tragedia
                                zrób pomiary tak ja na początku pisałeś - wyłączając bezpieczniki
                                tyle tylko, że mierz prąd, nie napięcie :szeroki_usmiech
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz

                                • Agamek12
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 9935
                                  • Ford

                                  #17
                                  Zgodnie z ETZOLD'em normalny pobór prądu przy wyłaczonych wszystkich odbiornikach to nie wiecej, niż 0,04A. W tej sytuacji 0,16A jest kilkukrotnie zbyt dużą wartością...
                                  Co do gwarancji: w karcie gwarancyjnej powinna być informacja o tym, jakie musi być minimalne napięcie dawane przez alternator. Jeśli Twoje napięcie jest nie mniejsze od wymaganego przez akumulator, to nie powinno być problemu z gwarancją...
                                  Aha, w Octavii 1 napięcie dawane przez regulator napięcia to (według Cedrych'a) około ~14V, więc Twoje 13,9V jest dość prawidłowe.
                                  Adam... Używam:
                                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                  Passek: B6 175KM/366Nm

                                  Komentarz

                                  • Pasterix
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 16

                                    #18
                                    Idę sprawdźic tym razem prąd :lol:
                                    Pasterix

                                    Komentarz

                                    • Jarek_wawa
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 283

                                      #19
                                      Pasterix, a jaki masz alarm ?
                                      Fabryczny czy jakiś inny ?

                                      Komentarz

                                      • jefry
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 411

                                        #20
                                        0,16A(160mA) to tez nie jest jakaś wielka wartość dla dobrego aku choć im mniejsza ,tym lepiej. Ważne podaj jaki masz alarm ....
                                        Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                                        Komentarz

                                        • krzysiek80
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 182

                                          #21
                                          u mnie tez pozerał prad nowy akumulator padal z dnia na dzien a przyczyna byl uszkodzony moduł konfortu

                                          Komentarz

                                          • Pasterix
                                            Classic
                                            • 2008
                                            • 16

                                            #22
                                            Wybrałem się aby zmierzyć prąd i jeszcze nie dotarłem
                                            Alarm to tiger firmy procar zamontowany w 2009 roku
                                            reklamuje centre FUSZERE future 77 Ah i kupuje boscha S5
                                            Pasterix

                                            Komentarz

                                            • kazik4x4
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 2728

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Pasterix
                                              Wybrałem się aby zmierzyć prąd i jeszcze nie dotarłem
                                              Alarm to tiger firmy procar zamontowany w 2009 roku
                                              reklamuje centre FUSZERE future 77 Ah i kupuje boscha S5
                                              Z takim napięciem ładowania to i Bosch niezbyt długo pochodzi :shock:

                                              Komentarz

                                              • Jarek_wawa
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 283

                                                #24
                                                Zamieszczone przez kazik4x4
                                                Zamieszczone przez Pasterix
                                                Wybrałem się aby zmierzyć prąd i jeszcze nie dotarłem
                                                Alarm to tiger firmy procar zamontowany w 2009 roku
                                                reklamuje centre FUSZERE future 77 Ah i kupuje boscha S5
                                                Z takim napięciem ładowania to i Bosch niezbyt długo pochodzi :shock:
                                                A niby dlaczego ?
                                                Prawidłowe napięcie ładowania to 13,8-14,4V więc trzyma się w normie.

                                                Jak bym sprawdził czy napięcie nie faluje razem z obrotami, może się tak dziać jak padnie ..... (tu nie pamiętam może ktoś podpowie?).

                                                Komentarz

                                                • kazik4x4
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 2728

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Jarek_wawa
                                                  Zamieszczone przez kazik4x4
                                                  Zamieszczone przez Pasterix
                                                  Wybrałem się aby zmierzyć prąd i jeszcze nie dotarłem
                                                  Alarm to tiger firmy procar zamontowany w 2009 roku
                                                  reklamuje centre FUSZERE future 77 Ah i kupuje boscha S5
                                                  Z takim napięciem ładowania to i Bosch niezbyt długo pochodzi :shock:
                                                  A niby dlaczego ?
                                                  Prawidłowe napięcie ładowania to 13,8-14,4V więc trzyma się w normie.

                                                  Jak bym sprawdził czy napięcie nie faluje razem z obrotami, może się tak dziać jak padnie ..... (tu nie pamiętam może ktoś podpowie?).
                                                  ...regulator napięcia... kolego od napięcia w normie

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...